Virtualmin הוא פאנל שליטה לאירוח אתרים ברשת, שמאפשר לנהל מארחים וירטואליים רבים באמצעות ממשק אחד,
כמו Plesk או cPanel. Virtualmin תומך ביצירה וניהול של מארחים וירטואליים של Apache או Nginx, דומיינים של BIND DNS,
מסדי נתונים של MySQL ו-MariaDB, תיבות דואר וכינויים עם Postfix או Sendmail.

Virtualmin זמין בגרסה קהילתית קוד פתוח, וגם בגרסה עם יותר תכונות ותמיכה משולמת. Virtualmin הוא הפתרון המשתלם והמקיף לניהול אירוח אתרים וירטואלי1. Virtualmin הוא גם הפאנל הפופולרי והמקיף ביותר בקוד פתוח, עם יותר מ-150,000 התקנות ברחבי העולם1.

Virtualmin מספק כלים רבים וחזקים לשיפור היעילות והגמישות של ניהול שרתי אינטרנט. הוא מבוסס על Webmin, ומציע מגוון רחב של כלים לספקי אירוח, מפתחי אתרים, מעצבי אתרים, ומשתמשים סופיים. Virtualmin מאפשר העברת הרשאות לניהול של אתרים, דואר, DNS, מסדי נתונים, יישומי אינטרנט, גיבויים, שירותי ענן, אבטחה, ועוד, למשתמשים ולמשווקים, ומשתלב עם התכונות והכלים של Webmin.

אם אתה רוצה להתקין ולהשתמש ב-Virtualmin, אתה יכול לעקוב אחר ההוראות הבאות:

  • התקן מערכת הפעלה חדשה ונתמכת, כמו Rocky או Ubuntu LTS, על השרת או ה-VPS שלך. וודא שאתה מגדיר את המערכת עם שם מארח מלא, כי זה יחסוך לך הרבה זמן וחיפוש בתיעוד מאוחר יותר.
  • הורד את סקריפט ההתקנה של Virtualmin לשרת שלך, באמצעות wget או curl. לדוגמא: ~# wget
  • הרץ את סקריפט ההתקנה באמצעות פקודה כמו הבאה: ~# sudo sh virtualmin-install.sh
  • הסקריפט ישאל אותך מספר שאלות. אם המערכת שלך אינה כוללת שם מארח מלא, הסקריפט יבקש ממך לספק אחד. השם של המערכת יכול להיות כל דבר שאתה רוצה, אבל הוא חייב להיות מלא ולא להתאים לשם שאתה מארח דואר עבורו. לדוגמא, אם יש לך דומיין virtualmin.com אתה יכול לתת לשרת את השם srv1.virtualmin.com או ns1.virtualmin.com.
  • אחרי שההתקנה הושלמה, אתה יכול להיכנס לממשק המשתמש של Virtualmin בכתובת https://yourserver:10000 ולהתחיל ליצור ולנהל אתרים.