כמו שציינתי, סוגי השרתים המשמשים לאחסון אתרים כוללים שרתים משותפים, וירטואליים ופיזיים. הבחירה בסוג השרת המתאים עבור האתר שלך תלויה במספר גורמים, כגון גודל האתר, צריכת התעבורה, סוג האתר (אם ישנם כלי פיתוח מיוחדים או רכיבים מסוימים), וכמובן – התקציב שלך.

שרת משותף הוא שרת אחד שמשמש כמקום אחסון למספר אתרים שונים. זהו הפתרון הכי זול ופשוט לאחסון אתר, אך יש לך חסרונות כמו חלוקת המשאבים עם אתרים אחרים בשרת המשותף, מה שיכול לגרום לאטיות ובעיות בביצועי האתר. השרת המשותף הוא פתרון טוב עבור אתרים קטנים ומתאים לאתרים שאינם דורשים המון משאבים.

שרת וירטואלי הוא סוג שרת שמחזיק מספר אתרים עם יחס משאבים טוב יותר משרת משותף. בשרת וירטואלי, אתה מקבל חלק ממקורות המחשב של השרת (כמו מערכת ההפעלה והרכיבים הפיזיים) ואתה יכול להתאים את הסביבה שלך לצרכים של האתר שלך. זהו פתרון מתאים לאתרים גדולים יותר או לאתרים עם צריכת משאבים גבוהה יותר.

שרת פיזי הוא שרת שכולו מוקדש לאתר שלך. אתה מקבל את כל המשאבים של השרת כולל המעבד, הזיכרון והאחסון. זהו פתרון מושלם עבור אתרים עם צריכת משאבים גבוהה ואפליקציות תוספות מסובכות. השימוש בשרת פיזי עלול להיות יקר יותר משרת משותף או וירטואלי.